Portugalija. Mintys apie kelionę

Portugalija - tai tokia šalis, kurios vėl pasiilgsti, nes taip ir nespėjai visko apžiūrėt... Ten labai draugiški žmonės, labai normaliai į turistus žiūri. Jie pratę nuo didžiųjų atradimų laikų, kad maišosi daug visokių užsieniečių - jiems tai norma. Tai susikalbėti angliškai jokių problemų. Myli vaikus. Keliai geri, bet navigacija telefone labai praverčia.
Beje, imant auto vienur, o paliekant kitur - visada bus didesnis mokestis. Kai ėmėme Faro, o palikome Porte - tai berods apie 100€ brangiau buvo. O ar iš viršaus į apačią, ar iš apačios į viršų - priklauso nuo to, kaip norite užbaigti kelionę. Pietuose jausitės labiau prie jūros, mažiau kultūros/miesto bus. Šiaurėje labiau jausite istoriją, miestus, architektūrą.

Buvom pora kartų kovo mėnesį. Algarvė (pietūs) jau šilti, nors gal ne kiekvienas išdrįs į vandenyną lįsti maudytis, bet saulės ir šilumos paparastai jau pakankamai mums, šiauriečiams, degintis ir pramogauti prie jūros.
Algarvė šiaip faina tuom, kad ten daaaaaaug mažiuk pliažiukų, kurie nesezono metu beveik visi pasiekiami automobiliu. Per dieną aplankydavome su vaikais bent 2-3, užsibūdavome tuose, kurie patikdavo labiausiai. Fainas miestelis Lagos aplankymui, dar faina Sagres ir aplink. Portimao sąlyginai didelis poilsio namų konglomeratas. Vilamoura - portugališka Nica. Faro nebuvom, gyvenom Albufeiroje, kur visko yra kelioms dienoms gyvenimo: supermarketai, pliažai netoli važiuoti, netoli ir kiti įdomūs dalykai važiuojant automobiliu. Jau galima pakelėse iš vietinių pirkti pirmą apelsinų derlių. Albufeira gal kiek pamėgtas britų turistų, bet pasukus į mažesnes centro gatveles galima rasti nerealių kataplanų. Pavažiavus į žemyną šiek tiek mums patiko Monchique. Žodžiu, Portugalijos pietūs verti keletos dienų.
Keliaujant į šiaurę palei Atlantą gana nyku, tad iki Lisabonos reiktų dumti autostradomis, turint laiko galima užsukti į Sines, bet toloka nuo autostradų. Mes nebuvom.
Lisaboną irgi skipinom tuos kartus, planuojam dar grįžti kada grynai dėl jos.
Už Lisabonos yra Cascais ir Estoril - portugališkas Monakas, o ir Estorile kadais vykdavo F1 lenktynės. Cascais yra vienas švyturių muziejus, kur galima užeiti apžiūrėti. Šiaip švyturių (farol) daug, labai daug, bet jais tik iš tolo galima grožėtis, tai vos ne vienintelis muziejus.
Toliau į šiaurę - Sintros ir Cascais parkas, aišku su Sintros miestu ir Penos pilimi. Penai galima skirti visą dieną, palikti auto apačioje ir užlipti į kalną pėsčiomis per parką. Galima ir autobusiuku. Tada pusdienis liks Sintrai. Gamta ten net kovą nereali, pilna kamštinių ažuolų.
Toliau keliaujant į šiaurę yra nereali vieta Peniche, toks pusiasalis išlindęs į vandenyną. Irgi smėlio pliažai ir labai faina. Irgi farol.
Toliau keliaujant į šiaurę link Porto verta apsilankyti Nazare - kurortukas prie smėlio pliažų, bet galima užkilti ir šalia esančias uolas, kur kita miesto dalis. Ten nakvojom, vėl gerą kataplaną valgėm.
Portui galima daug skirti aprašymo, bet paprastai visus domina portveino ragavimas ir rūsiai. Ragavimas prasideda gana anksti, ir baigiasi anksti. Mes užgaišę šiek tiek Bragoje, nebespėjome. Tai tiesiog nuėjome į barą ir ten mums asmeniškai portveino ragavimą ir pristatymą padarė padavėjas :) Yra Porte ir gražios architektūros, ir kur pavalgyti. O taip pat iš jo gerai važiuoti link Bragos ir gal net Douro slėnio. Bragoje buvome, labai gražu, net pliaupiant lietui. Dourą palikom kitam kartui.
Iš bendrų pastebėjimų. Pietūs gali būti jau vasariški, kai šiaurė dar pavasariška tik. T.y. Algarvėje 25C, o Porte tik 15C. Čia kovą. Balandis ir gegužė - tai mėnesiai, kai atšyla iki 30C (vasarą ir Lisabonoje bus 40C) ir į Algarvę pradeda plūsti britai ir daug verslo į juos orientuojasi - fulės telikai bare, girti britai, britiškas maistas. Ir bijau, kad tai patampa jei ne Šventąja, tai Palanga, ir ne visada Nida. Tada būsite prievarta tempiami į restoraunus, dažnai užkalbinami ir rusiškai. Čia galioja patarimas - traukit ten, kur vietiniai eina, paklauskit viešbutyje kur gera kataplana.
Auto nuomojom per economycarrentals.com, tai nesezono metu už savaitę mokėjome €38, ir neėmėme visokių ten super full draudimų (čia atskira tema). Šiaip nesezono metu Algarvėje ir kitur daug gerų vietų apsinakvojimui ir per tą patį booking.com.
Autostrados mokamos, kai kur atsiskaitai kortele ar monetomis/banknotais. Reikia tam negailėti, nes jei važiuosit nemokamais keliais - vilksitės 50km/h ir stovinėsit sankryžose. Dar miestukuose daug kur vidury gatvės stovi šviesoforai for no reason. Bet reason yra - jie sujungti su radaru, t.y. jei viršyji greiti, tai tau uždega raudoną ir palaiko kokią minutę stovintį :) Dar yra automatiniai lipdukų skanuotojai pietuose virš autostradų, ir ten tipo reikia nusipirkti/apsimokėti pašte, galima po fakto. Albufeiroje taip ir neradome, parduotuvėse niekas dorai paaiškinti negalėjo, o paštas nedirbo savaitgalį. Taip ir išvažiavom nesumokėję, bet dėl to nieko nebuvo, nuomos kompanija po to neprisikabino.
Šiaip jei kam įdomu ir norisi dar įkvėpimo - tai galiu privačiai pasidalinti fotografijomis iš tų kelionių.